sifdam.blogg.se

Vi är ett färgstarkt, talangfullt och härligt lag som i år spelar i div 2. Ni är mycket välkomna att följa oss på vår resa genom försäsongsträning, cuper, träningsmatcher och seriespel. Fokus ligger på utveckling, både som lag och på det individuella planet och förhoppningsvis också här på bloggen. Välkomna hit och till våra matcher!

Vad säger kaptenen?

Kategori: Allmänt

Fyra matcher in på säsongen, tre vinster och en förlust. En helt okej start och vi jobbar vidare koncentrerat och metodiskt med mycket glädje. Senaste veckan har bjudit på riktigt gräs under dubbarna, underbart! Konstgräs i all ära, på vintern är det fantastiskt men nu njuter vi av sommarens första gröna knän. Och vi passar då på att kolla läget med vår lagkapten, innermittfältaren Jennie Javette!
 
 Jennie Javette förstås!
 
1. Hur är läget med dig?
- Det är bara bra med mig!
 
2. Fyra matcher in i serien har ni tre vinster och en förlust. Hur ser du på säsongsinledningen?
- Jag tycker att vi har gjort en bra inledning, lite surt med förlust i första matchen mot Viken, men det har vi hämtat igen i de andra matcherna. Matchen senast mot Gilleby/Stala var riktigt bra och då fick vi igång vårt spel med, riktigt roligt!
 
3. Vinsten mot Vallen var ju någon av en skräll. Hur ser du på den segern?
- Vinsten mot Vallen satt riktigt gött! Derbymatcher är alltid väldigt känslofyllda så det gäller att lägga fokus på rätt saker och hålla känslorna i styr, vilket jag tycker att vi visade att vi klarar av.
 
4. Du spelar själv defensiv innermittfältare, hur trivs du i den positionen?
- Jag trivs jättebra i den positionen! Har ju innan spelat mittback väldigt länge, men blev innermitt till denna säsongen och jag trivs som fisken i vattnet! :)
 
5. Vem tror du kommer få sitt genombrott i år?
- Jag tror att det är många som kommer att utvecklas väldigt mycket denna säsongen och det har många redan visat. Men jag tycker att Emma Röös har öppnat starkt de första matcherna och tror att det kan bli en bra säsong för henne.
 
6. SIF damlag gör ju en uttalad satsning över tre år med tränare Denise van Hilst. Hur ser du på utvecklingen hittills och vad tror du om fortsättningen?
- Utvecklingen hittills har varit väldigt bra och man känner verkligen skillnad redan. Så fortsättningen ser ljus ut och det ska bli spännande att se hur långt vi kan gå.
 
7. Vad gör du när du inte spelar fotboll?
- Annars studerar jag till sjuksköterska, så det blir en del plugg när jag inte spelar fotboll. 
 
8. Ditt motto och din förebild i livet.
- Motto: Man måste våga för att vinna. Förebild i livet: min mormor.
 
Vi tackar vår eminenta lagkapten för dessa ord och får se till att återkomma
med en uppföljande pratstund till hösten!
 
Undertecknat
Frida Karlsson Öhrberg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: